reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Daniel Schikor

Daniel Schikor

Bloger 
  • Počet článkov:  135
  •  | 
  • Páči sa:  47x

Som to ja a nik iný. A aj www.byliny.sk. Zoznam autorových rubrík:  Len takCestovanieNa cestách s karavanomTip na víkendNa bicykliLyžovanieNa vodeBezpečnosť ITOchrana osobných údajovLiečivá sila prírodyNezaradenéSúkromné

reklama

Lyžovanie

Lyžovanie - Buscat (Rumunsko)

Daniel Schikor

Lyžovanie - Buscat (Rumunsko)

V Rumunsku je množstvo svahov vhodných na lyžovanie, hlavne v Karpatoch. Ale nájdu sa mnohé aj mimo nich. Mesto Cluj nie je zrovna to kam by človek išiel lyžovať, ale aj napriek tomu v jeho okolí je viacero lyžiarskych stredísk.

  • 29. nov 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 121x
  • 0
Lyžovanie - Jahorina (Bosna a Hercegovina)

Daniel Schikor

Lyžovanie - Jahorina (Bosna a Hercegovina)

Bosna a Hercegovina je hornatá krajina a až 90 percent územia pokrývajú Dinare, ktoré sú členené na viacero pohorí. Tento horský masív poskytuje mnoho možností na lyžiarske športy. Vyrástli tu aj dve strediská v ktorých sa v roku 1984 uskutočnili Olympijské hry. Sú to strediská Bjelašnica a Jahorina, ktoré sa nachádzajú neďaleko Sarajeva. Bjelašnicu sme navštívili pred dvomi rokmi a keďže nás uchvátila nádherná krajina, tak sme sa rozhodli vrátiť sa. Tentokrát ale do Jahoriny.

  • 22. mar 2015
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 701x
  • 2
Lyžovanie - Bjelašnica (Bosna a Hercegovina)

Daniel Schikor

Lyžovanie - Bjelašnica (Bosna a Hercegovina)

Lyžiarské stredisko Bjelašnica je známe hlavne organizovaním zimných Olympijskych hier v roku 1984, vo vtedy ešte bývalej Juhoslávii. Odvtedy ako by sa v tomto stredisku zastavil čas. Lanovky a hotely si ešte pamätajú túto olympijádu. Ale má to aj svojim spôsobom čaro. Kde už sa len dnes môžete odviesť na lanovke, na ktorej sa ku svojej medajle viezol Phil Mahre alebo fenoménálny Peter Muller.

  • 17. mar 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 483x
  • 6
Lyžovanie - Transylvánia (Rumunsko)

Daniel Schikor

Lyžovanie - Transylvánia (Rumunsko)

Moje prvé stretnutie s Rumunskom bolo ešte za čias socializmu, keď som sa ako vysokoškolák v roku 1984 vybral stopom do Bulharska. Vtedy som bral Rumunsko ako jednu z krajín po ceste. Nuž ale nakoniec to trvalo tri dni, kým som sa dostal od Oradei do Giorgiu na Bulharskej hranici. Prešiel som nádhernú krajinu a mal som stále pocit, že by som si mal niekedy zopakovať túto cestu. Podarilo sa. Tento rok, keď som sa rozhodoval kam pôjdeme  na Silvestra, doma som nenapadne naznačil že by to mohlo byt Rumunsko. Rozhodnutie padlo na Transylvániu. Konečnou destináciou bolo lyžiarske stredisko Azuga. Ale asi vinou  transylvánskeho škriatka (nuž neviem či niečo také majú, ako severské národy) sme nakoniec skončili v stredisku Predeal. V povodne objednanom hoteli o nás „na počudovanie" nič nevedeli, tak sme si po 850 kilometroch trmácania museli zháňať nove ubytovanie a to tesne pred Silvestrom 29.12. nebolo nič jednoduché. Ale s pomocou miestnych sa to nakoniec podarilo.

  • 16. feb 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 3 663x
  • 1
reklama
SkryťZatvoriť reklamu