reklama

Liečivá sila prírody - medvedí cesnak

Jedným z prvých poslov jari je aj medvedí cesnak. Rastie na vlhkých lúkach okolo lesných potokov, ktoré sú pokryté jeho zelenými listami a vo vzduchu už zďaleka cítiť vôňu cesnaku. S tým má len túto podobnosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Obrázok blogu

X+

V suchom stave stráca bylina svoje liečivé účinky, preto ju konzumujeme v čerstvú. Ja som si pripravil pár pochutín ku jedlám.

Bylinkové maslo

Na bylinkové maslo potrebujeme jedno mäkké maslo, trošku ľanových semienok, soľ a nadrobno nakrájané alebo rozmixované listy medvedieho cesnaku.

Obrázok blogu

Všetko spolu vymiešame a vypracujeme hladkú zmes.

Obrázok blogu

Vytvarujeme do valčeka, zabalíme do alobalu a necháme v chladničke stuhnúť. Takto ochutené maslo sa výborné hodí na hrianky, alebo ako príchuť ku grilovanému mäsu či steaku.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pesto

Bazalku v klasickom peste môžeme nahradiť medvedím cesnakom. Celé listy vložíme do mixéru. Pridáme mandle, pistácie, ľanové semená a zalejeme olivovým olejom aby zmes nebola suchá. Ja som pridal aj kúsok masla na celkové zjemnenie chuti.

Obrázok blogu
Obrázok blogu

Takto vyrobené pesto môžeme použiť na špagety alebo ako príchuť ku grilovanému mäsu. Je dobré aj len tak s hriankou, len to netreba prehánať, lebo medvedí cesnak je vo väčšom množstve ťažký na žalúdok.

Liehový macerát

Jednou z mála možností uchovania liečivých účinkov tejto byliny je naloženie v alkohole. Listy pokrájame na drobné kúsky. Naplníme fľašu a zalejeme alkoholom. Použil som 40% vodku. Zavrieme a necháme luhovať na teplom svetlom mieste. Po dvoch týždňoch zlejeme. Užívame 10 až 15 kvapiek denne. Tieto kvapky podporujú pamäť, predchádzajú vápenateniu ciev a odstraňujú mnohé iné ťažkosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Obrázok blogu

Navštívte aj moju stránku www.byliny.sk, kde nájdete množstvo informácii o liečivých bylinách. Konzumáciu byliniek konzultujte so svojím lekárom alebo lekárnikom.

Pozrite si:

Daniel Schikor

Daniel Schikor

Bloger 
  • Počet článkov:  135
  •  | 
  • Páči sa:  47x

Som to ja a nik iný. A aj www.byliny.sk. Zoznam autorových rubrík:  Len takCestovanieNa cestách s karavanomTip na víkendNa bicykliLyžovanieNa vodeBezpečnosť ITOchrana osobných údajovLiečivá sila prírodyNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu