reklama

Liečivá sila prírody - žihľava

Rastie takmer všade. Pre niekoho je len burinou, ktorú treba zlikvidovať. Pre iných je to vynikajúci prírodný liek. V liečiteľstve je známa od stredoveku. Používa sa hlavne na prečistenie a detoxikáciu organizmu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

Žihľava pomáha aj pri chorobách dýchacích orgánov, pri katare žalúdka a čriev, podporuje tvorbu červených krviniek. Prečisťuje krv a lieči zápaly močových ciest, reumu svalov a kĺbov, poruchy látkovej premeny, ochorenia žlčníka, pečene, hemoroidy, zápchu, žalúdočné problémy a vypadávanie vlasov. Mnohí si dozaista ešte pamätajú zelený žihľavový šampón. Žihľavu zbierame praktický celý rok od začiatku jari až do neskorej jesene. Zbierame celú vňať alebo len samostatné listy. Konzumujeme ju buď čerstvú v rôznych šalátoch alebo omáčkach. Alebo ju usušíme a používame na prípravu bylinkových čajov. Ja som si zo žihľavy pripravil pesto a sirup.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Žihľavové pesto: presné množstvá vám nenapíšem lebo som to robil ako vždy od oka. Použil som žihľavové listy a listy medvedieho cesnaku. Prisypal som za hrsť orechov - vlašské, kešu a pistácie. Je to len na vás aké požijete. Zalial olivovým olejom a rozmixoval na kašu. Aby sme mali pesto celý rok, najlepšie je ho naplniť do mikroténových sáčkov a dať zmraziť. Ja som pesto hneď aj použil na marínovanie jahňaciny.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Žihľavový sirup: tu je už potrebné dať si pozor na množstvá, aby sme sirup zbytočne nepresladili. Na liter vody potrebuje zhruba 100 gramov žihľavy, kilo cukru a 1 dekagram kyseliny citrónovej. Vodu privedieme do varu a odstavíme. Ešte do horúcej vložíme žihľavu a necháme do druhého dňa lúhovať. Na druhý deň vodu scedíme, pridáme cukor, kyselinu citrónovú a chvíľu povaríme. Do sirupu môžeme ešte vložiť na plátky nakrájaný citrón. Necháme to pár hodím postáť a zlejeme do fliaš.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Množstvo receptov zo žihľavy nájdete aj na stránke www.byliny.sk. Konzumáciu byliniek konzultujte so svojím lekárom alebo lekárnikom.

Pozrite si:

Daniel Schikor

Daniel Schikor

Bloger 
  • Počet článkov:  135
  •  | 
  • Páči sa:  47x

Som to ja a nik iný. A aj www.byliny.sk. Zoznam autorových rubrík:  Len takCestovanieNa cestách s karavanomTip na víkendNa bicykliLyžovanieNa vodeBezpečnosť ITOchrana osobných údajovLiečivá sila prírodyNezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu